Wybór przewoźnika w firmie spedycyjnej

przeowznik-2

Praca spedytora jest jednym z tych stanowisk, które związane jest z ciągłym stresem. Na dodatek w ostatnich latach pojawiło się kolejne zagrożenie na rynku. Niebezpieczeństwo, o którym mowa to wyłudzenia towarów przy wykorzystywaniu fałszywych licencji przewoźników. Aby ukrócić starania złodziei i oszustów czekających na nasze niedopatrzenia i nieuwagę. W tym artykule każdy spedytor powinien kilka wskazówek, które wprowadzone do codziennego systemu organizacji naszej pracy, pomogą nam stwierdzić, że firma transport gdańsk jest dobrym wyborem kontrahenta, podczas gdy podejrzaną firmę XYZ powinniśmy omijać szerokim łukiem.

Rada nr 1: Jeżeli dokumenty, to tylko oryginały


Bezwzględnie żądajmy oryginalnych egzemplarzy wszystkich dokumentów i weryfikujmy je na bieżąco razem ze wpisami do KRS, CEIDG i licencjami na przewozy. Czasami wystarczy zmienić jedną literę w dokumentach wysłanych drogą elektroniczną i możemy paść ofiarą oszustwa.


Rada nr 2: Lista kierowców


Zażądajmy listy kierowców pracujących w danej firmie przewoźniczej wraz ze wszystkimi niezbędnymi danymi takimi jak dowody osobiste, numery prawa jazdy, zaświadczenia o dodatkowych uprawnieniach oraz numerami rejestracyjnymi samochodów, które prowadzą.


Rada nr 3: Referencje


Jeżeli mamy jakiekolwiek wątpliwości co do wiarygodności przewoźnika, warto zażądać od niego referencji. Może to być kontakt do kilku firm współpracujących z nim w dłuższym okresie lub telefony do siedzib podmiotów, które mogą udzielić takiej rekomendacji.


Rada nr 4: Dyscyplina kierowców


Poinformujmy kierowców o obowiązku informowania spedytora o dostarczeniu towaru do odbiorcy lub o wszelkich napotkanych przeszkodach w czasowym dostarczeniu ładunku. Bieżące informacje dadzą nam kontrolę nad zleceniem.


Rada nr 5: Samochody


Warto wymagać, aby samochody, którymi ma być przewożony towar wyposażyć w mechanizmy, zabezpieczające go przed niepożądanymi gośćmi, jednak ważniejsze jest to, aby posiadały one GPS. W ten sposób będziemy mieli dostęp do lokalizacji naszej przesyłki i będziemy mogli monitorować czy nie zboczyła z wyznaczonej trasy.

Wprowadzenie tych kilku zmian organizacyjnych do codzienności na stanowisku spedytora sprawi, że przy podejmowaniu ewentualnej współpracy będziemy mieli kontrolę nad zleceniem. Oczywiście nie każdy przewoźnik będzie chciał nas oszukać. Kto wie, może nawiążemy owocną współpracę z nowym przewoźnikiem?